Jag är utbildad på Medieinstitutet och tog examen december 2016 från Onlinemarknadsförare.
Jag har valt att inrikta mig på SEO- Sökmotoroptimering. Redan student så hade jag min första egna kund och jag arbetar fortfarande för dom idag.
Idag så arbetar jag och Emma Jennie tillsammans med att hjälpa fler företag att öka deras synlighet online.
På min fritid så driver jag ett par egna sajter, bloggar och gör Affiliate marknadsföring°
Jag har fördjupad kunskap om hur man marknadsför i digitala mediekanaler
- Sökmotoroptimering/SEO – arbeta, analysera och styra de parametrar som påverkar det organiska och lokala sökresultatet.
- SEM/PPC – Planera och utföra annonskampanjer i sökmotorer, innehålls- och displaynätverk och sociala medier. Exempelvis Google Sök, Facebook, Youtube, Google Shopping, m.fl.
- Google Ads & Analytics – branschverktyg inom annonsering och webbanalys, branschcertifieringar ingår.
- Digital annonsering – kanaler och köpmodeller för digital annonsering
– Affiliate marketing, Display advertising, Programmatic advertising / Real-time bidding. - CRO/konverteringsoptimering och webbanalys – analys och effektivisering av marknadsföring i digitala kanaler, A/B-testning, etc.
- Content marketing, Native advertising och Influencer marketing – innehålls- & spridningsstrategi, branded content, ambassadörer, kanalval, etc.
- Medieplanering och kampanjkoordination – medielandskapet, mediaplan, kanalval/strategi, kostnadsestimat och lönsamhet, campaign management, campaign planning, etc.
Bloggen är inte död - Tjäna pengar på sponsrade blogginlägg!:
[…] Covid har medfört att vi inte besöker butiker i IRL i samma utsträc...