Att arbeta med Branding, dvs stärka ditt varumärke i olika sociala kanaler är viktigare än någonsin.
Som vi bloggade om senast så är det så att många gör en sökning innan som gör ett köp, har en bloggare eller en privatperson nämt din produkt eller varumärke i positiva benämning så kan det öka ditt förtroende för din verksamhet.
Att samarbeta med bloggare är bra sätt för att få organsik trafik till sin hemsida, dvs trafik som kommer via sökmotorer som Google, men även för att stärka ditt upp ditt varumärke.
Syns man inte så finns man inte! Syns ditt varumärke lite varstans, i bloggar, på Facebook, i Instagram flöden så börjar tillslut konsumenterna att komma ihåg ditt varumärke. Det är därför så många företag väljer att investera pengar i en marknadssatsning i som går över flera kanaler samtidigt för få en Branding effekt.
Branding är processen för att ge en synlighet till en specifik organisation, företag, produkter eller tjänster genom att skapa och forma ett varumärke i konsumenternas sinne. Branding är ofta något som hamnar i skymundan hos många företag.
Ditt varumärke är en av de viktigaste aspekterna för alla företag, stora som små, detaljhandel eller B2B. En effektiv varumärkesstrategi ger dig en viktig fördel i allt högre grad.
Köpprocessen förenklad, konsument besöker en ny sida för första gången:
Scenario 1:
Föreställ dig själv att du ska handla online och du kommer till en hemsida du aldrig besök. Då kanske du går och läser på sidan “Om oss” först samt Googlar runt om företaget existerar och så vidare.
Scenario 2: Du gör precis samma sak, kommer till en ny sajt kanske via Google Ads. Men denna gång känner du till varumärket sedan innan, då du sett det i olika digitala medier men ännu inte ännu inte handlat. Men du är inte längre obekant varumärket och du uppskattar produkterna. Vägen till första gång köp känns mer därmed mer enkelt. Varför skulle så många prata om ett varumärke om det inte finns?
Vi på Point media kan hjälpa dig att komma igång med att få ditt varumärke att synas!